torsdag 3. februar 2011

Dette har ingen egen overskrift ...

03.02.2011

Denne dagen kan jeg virkelig underskrive - idag er jeg på et sted og i en følelse jeg ikke har kjent tidligere, men den kjennes som om den også er av den samme kroppen, av min kropp - det er stor gjensynsglede inne i kroppen, merker jeg, jeg er sikker - denne følelsen og kroppen er gamle kjente, de er gamle venner, de er sjelevenner - det er helt, helt, helt noe annet enn noe jeg har vært borti. Dette må være kosmisk kjærlighet, jeg kan ikke skjønne annet. Jeg føler at jeg favner hele verden som den naturligste sak. Jeg kjenner og jeg vet, at jeg vet det riktige - vi er ETT. Alle er vi EN - ikke tvil lenger, dere er del av meg og jeg er del av dere - vi er deler av alt, det er så naturlig, glem all tvil. Det er for dumt å tvile på dette. Jeg vet NÅ. Nå forstår jeg nesten ikke at våre deler, de usynlige, har holdt ut med tvilen vi har gitt uttrykk for i alle slags sammenhenger.

Nei, dette var fantastisk. Denne følelsen er så sterk, at jeg ikke greier å holde på den hele tida, nå skyver den seg litt i bakgrunnen, kjenner jeg. Hvor holder den til, eller hvor kjenner jeg det, kan du spørre. Sentret er der jeg føler at jeg har hjertet, men det er mye større enn det jeg tenker på når jeg ser for meg hjertet i kroppen - det må være det ENE hjertetrommet jeg kjenner nå. Det er det, jeg ser det er det vi skal kjenne alle sammen når vi kommer dit - det er som et stort oppkomme - og det som utgjør det oppkommet - det er vi, nå er vi som illusoriske små biter av det oppkomme - som et speil før det blir knust, så knuses det, men du kan fortsatt speile deg i delene - eller også lime dem sammen igjen til det store speilet. Dette er ikke så godt bilde, men en antydning ...

Om jeg bare kunne sndt ut følelsen jeg kjente - nå har den dempet seg betraktelig, men nå kan den ikke stikke seg bort fra meg mer. Ikke tale om, nå har vi hilst på hverandre og vet at vi er ETT. Iliuka og de andre, har ofte sagt og det har vi alle sett skrevet; "Vi er bare et pust borte." Om dere visste hvor SANT det er!

Ingen kommentarer: