onsdag 30. april 2014

Foretrekker du økologisk mat, eller ...?

Idag går det en direkte tullete medie-diskusjon blant folk i forbifarten om økologisk mat eller ikke - hva er å foretrekke?  Det er helt sykt at spørsmålet i det hele tatt stilles, synes jeg.  Voksne mennesker høres ikke ut som om de er helt bevisst når de skal svare på spørsmålet.  Foretrekker du økologisk eller ikke  økologisk?  Da er det så desidert den maten som er vokst opp med sprøytemidler som foretrekkes!  Den såkalte økologiske er bare svindel er de enige om.  Ikke noe økologisk er reinere enn den ikke-økologiske!  Jeg synes oppriktig synd i folk når de stiller seg fram slik de gjør.

Emnet i seg sjøl er jo aktverdig nok til å utforskes, men folk høres ensidig kunstige ut når de begynner å snakke.  Dette er skinnbelagte saker.  Hva ligger det bak denne iveren idag?  Det virker som om dette er satt på dagsorden av noen som forlengst har bestemt seg for hva svaret skal være.  Det snakkes rundt saken fra alle mulige synsvinkler, sannsynligvis for å lage mest mulig røre og så avslutte med det de vil ha fram - økologisk mat er bare svindel!   Hva er den andre da, spør jeg. Jeg har spist økologisk mat i mange mange år og angrer ikke på en eneste bit av den maten.

Hvorfor kommer dette som bestilt idag, sikkert nok fordi det er bestilt.  Det må være noen spesielle som står bak som har stor interesse av å få fram akkurat dette svaret nå.  Hadde ikke alt vært så kunstig framstilt, hadde det vel ikke vært så avslørende heller. Jeg tror ikke slike svindel-triks lønner seg lenger, folk er kommet et hakk lenger i bevissthet - de svelger ikke hva som helst lenger.  Jeg må si jeg ikke begriper hvilket menneskesyn dagens  norske regjering har.  Det har vært flere anledninger til å spekulere over regjeringens menneskesyn.  Den har sittet et halvår kun!

Tukáte

Ingen kommentarer: