torsdag 28. juli 2011

Innblikk i et lite tanke-sekund ...

Av Tukáte


Oppvåkninga skjer i etapper. Gjennom 25 år nå har jeg vært vitne til at fortellingene dvs: svarene fra de usynlige mestrene inne i hver kanalisering, har gitt svar som etter en tid har blitt endret. Ikke i direkte ordelag egentlig, men ved at nye prosjekter er lansert som bortimot (i min forståelse) 'slik er det'.

Dette var vel for å lokke meg videre og videre innover i denne ukjente 'skogen' av grotter, lys, krystaller, sjeler, lysbyer, lyspyramider, engler, mestere, skapere av alle slag - osv. osv. i det uendelige. Det relateres til Kroppen vår, Planeten vår, Universet vårt, Subuniversene våre - osv. alt dette ... samtidig som det sitter spikret i bakhodet at alt er illusjon!

Forstå det den som kan, men spennende er det likevel. Tankene flagrer på mange nivåer hele tida. Det er ikke mulig å holde seg til en tanke, på ett sted og tenke den ferdig, på en måte, før jeg går videre. Jeg flyr opp og jeg daler ned og bortover og fram og tilbake - og alt dette er nødvendig for å forstå en setning, virker det som.

Det er en rar prosess, som har holdt på slik i mange år allerede. Jeg kan enda huske når tankene var roligere, gjorde det de skulle på ett sted, og ordnet og ryddet før de gikk videre. Den tida kommer nok aldri tilbake! Nå er alt som heter dato og klokkeslett, steder, hendinger og det vi vanligvis forholder oss til som selve livet - på vidt forskjellige nivåer.

Alt har løsnet. Det faste er borte og mye nytt og mange nye er kommet i omløp. Vi ble forespeilet at livet ville se ut som kaos, med en innebygget orden vi etter hvert ville oppdage. Jeg ser ikke denne orden, men det blir en orden i praksis, merkelig nok. Det som virker helt på villspor, er plutselig for hånden når det trengs!

Det er morsomt å skrive ned de endringene jeg greier å fange. Ellers skjer alt så fort av forflytninger og omstokkinger, at det ikke blir registrert. Jeg merker det best når jeg møter mennesker som fortsatt er 'der' - da er det duket for virvar. Og så er det ikke noe rom hvor forklaringer, har grobunn, alt blir slag i luften. God gammeldags skyggeboksing. En herlig reise!

Ingen kommentarer: