mandag 29. november 2010

Pyramide i Sør er lik sirkel i Nord!

For nøyaktig to år siden hørte jeg en setning som jeg trodde var arabisk. Jeg spurte Iliuka hva denne setningen skulle bety for meg, og fikk et svar som ikke var så lett å tolke i 2008. Nå derimot, velger jeg å tro at jeg, et langt stykke på veg, forstår hva det handler om.

Her er det jeg skrev på bloggen min, 22. 11. 2008, under overskriften: "Apostelen Tomas gir beskjed."

Svar fra Iliuka:

Den arabiske glosen jeg hørte, hva var det?

"Der var ei arabisk, der var arameisk, der er således noget den óg vil befatte sitt selv med gjennom skrifter og ord, således er der noget av grundtekster skrevet i alt for flere tusener storsoler tilbake i tid. Der er under tider der kan påminnes om Tutankhamon."

Hva var innholdet?

"Den kan spørge Tomas. Konu Ekatah."

Tomas svarte:

"Av denne sols oppstandelse, se tiden. For der bliver lik den neste sols og den neste tids oppstandelse. Til ære for Tutankhamon, er lik til ære for sitt selv, og er likeså til ære for vandrerne, lik pilegrimer, lik folket som taler. For så vil der og i den nu fødende tid være. Alt av det gamle våkner for at manifisteres i denne tid. Lik av Egyptens riker, så er der og av Nordens riker. For pyrami i syd, er lik sirkel av nord, dog kraften er den samme. Og tid er falt, og skal ei anvendes til at måles og veies. Og rom er utøkende fra punktet til evigheten. Konu Ekatah. In lac'ech."



Min tolkning av dette i dag: Det store skiftet vi er inne i, er et bevissthetsskifte. "Til ære for ..." må bety at vi, på linje med Tutankhamon, har bidratt til, og vandret mot, dette bevissthetsskifte - og dette har vært på linje med alle vandrerne eller pilegrimene og folket som taler.

Den tida som 'har vært' er her nå igjen, fordi; "Alt av det gamle våkner ..." I Egyptens riker ligger visdommen skjult i pyramidene. En pyramide er en trekant som igjen er symbolet på treenigheten. Motsatsen til Sør er Nord. I nord er det ikke trekanten, men sirkelen som gjelder - og sirkelen er symbolet for helheten akkurat slik som treenigheten er det! Og vips, så ser vi det store bildet - sirkelen omslutter trekanten. Trekanten viser Faderen, Sønnen og den Hellige Ånd (Treenigheten), mens sirkelen (Helheten) viser at de er Ett eller En.

5 kommentarer:

An-Magritt sa...

- Og når kvadratet legger seg utenpå sirkelen så får vi ...? Fikk dette som et bilde jeg malte for mange år siden. Først pyramiden, så sirkelen utenpå og deretter omsluttes disse figurene av et kvadreat. Jeg spurte Iliuka om det den gangen, men han henviste til at det var symboler inni meg. Likevel...kan du får noe ut av dette? Tegn det ned og se hva du får.

Turid Tukáte Sandø sa...

Takk for kommentar!

Det er ikke helt enkelt for meg å ta dette på sparket, men kan det ha noe med over, under, høyre og venstre å gjøre? Over er Himmelen, Under er Jorda, Høyre er det Åndelige og venstre er Dualismen (3d)?

Har kvadratet med den ultimate balansen å gjøre? Symbolet, kvadrat, henviser til de fire kroppene og den ultimate balansen som oppstår når bevisstheten er i balanse innenfor den aktuelle dimensjonen - 7d.

Står kvadratet for Jorda?

Har du ytterligere svar eller kommentarer?

An-Magritt sa...

Jeg vet sannelig ikke. Siden du så en sammenheng om treenighet og helhet i de to øvrige symbolene, så trodde jeg kankje at du fikk en liten input på kvadratet.
Kanskje det kommer til natta? Skal se om Ekára har noen meldinger i den forbindelse. I og med at kvadratet går utenpå de to andre figurene, kan det godt være balanse det representerer. Vi tales.

Anonym sa...

Jeg håper dere vil ha glede av å se Treenigheten forklart, på http://www.vaksinius.com/fra-bibelen/treenigheten.

På www.vaksinius.com har jeg også forklart det nye som er i emning (apropos "bevissthetsskifte").

God jul!

Turid Tukáte Sandø sa...

Takk for kommentar, Anders, og for din imøtekommenhet med å forklare Treenigheten. Det er et fantastisk bevissthetsskifte vi er inne i.

Alt godt ...