torsdag 18. november 2010

Kan det tenkes ... ?

Kan det tenkes, at vi har i vente det jeg opplevde før jeg våknet i morges? Det var et miljø hvor det var både bygninger, mennesker, gater, trafikk og alt som hører med. Vi var en gjeng som sto på et hjørne ved et gatekryss, og diskuterte noe. Hva vi snakket om, er borte, men plutselig kunne jeg bare 'trykke på noe' - hva jeg trykket på henger i luften, bokstavelig talt. Det var ikke noe i det hele tatt, det var tenkt, men alle var vi på linje og i samme øyeblikk var situasjonen forvandlet til et helt annet sted på kloden. Det var som å klikke seg rundt på fjernsynet - situasjonene kunne endres i det uendelige, bare med den forskjell at vi fulgte med til det nye stedet - hvis vi ville. Og transformasjonen skjedde momentant. Det var slik vi levde - og oppfattet at det skulle være.

Er det dette som blir morgendagens samfunn? Vi skaper alt det vi vil ha, og vi tar det bort like fort. Limet i dette livet, så ut til å være en enighet blant deltakerne innenfor de forskjellige grupperingene. Hvis de ville fortsette et annet sted sammen, så var de enige om det - og da ble alle med. Det må være nøkkelen i dette. Den enkelte var helt og holdent fri og ansvarlig for seg sjøl. Alt fløt liksom på en individuell ansvarlighet - husker jeg 'kjente' den følelsen der og da. Vi var fullstendig fristilt! Gleder meg til det kommer mer fra denne, Nye, virkeligheten.

Ingen kommentarer: