mandag 14. mars 2011

Kropp - Sinn, Sjel - Ånd

Idag ser jeg klart at vi skal forlange større selvstendig deltakelse fra kroppen. Vi har alt samlet i kroppen nå, kropp/sinn,sjel/ånd, og derfor må vi også vise den respekten for oss sjøl, at vi forstår dette. Den kreative bevisstheten legger ut på langtur alene, men den skal vite at de andre kan ikke skilles ut lenger - de er med i helheten. De er ett.

Bevisstheten/sjela er ikke lenger 'der oppe', den er i kroppen og fungerer sammen med de andre - la ditt indre bilde alltid være slik. For å gjøre dette en smule enklere, ser vi alt som en Enhet - uten å dele det opp i kropp, sinn-sjel, ånd. Når jeg tenker jeg Er, så skal jeg se for meg helheten av kropp, sinn-sjel, ånd - denne helheten er den jeg Er, og som alltid skal være med i mitt indre bilde.

Det er altså ikke bare for kroppen å slappe av på sitt sedvanlige vis, og vente på ordre fra sinnet. Vi skal selvstendiggjøres som mennesker nå (vi skal ikke få det fra staten lenger!). For å greie dette, må vi se helheten som utgjør oss - vi lager oss et nytt helhetsbilde på netthinna. Vi er ETT med alt som er oss - kropp - sinn,sjel - ånd. Dette er helheten, den vi er hver enkelt av oss. Det blir kanskje til at sinnet vil bestemme hva og hvordan for kroppen fortsatt, men da må sinnet slappe av litt og forstå at det er i en helhet nå - en komplett helhet. Respekter helheten.

Videre blir det viktig hva vi fyller denne helheten med. Tankene skal være sanne og autentiske, ekte. Dette blir, sammen med alt lyset vi tar inn - kroppens næring. Kroppen skal være med på å samle de høyere frekvensene og vil etter hvert bære preg av det. Da skal den ikke fylles med næring som bevisstløst tilbys, det plikter vi å forstå. Og næring er ikke bare mat, det er alt det andre også som møter oss der vi er til enhver tid.

Ingen kommentarer: