mandag 18. april 2011

Vær bevisst når du puster inn Ny bevissthet!

Vi er i en innlæringsperiode hva det å puste angår. Faktisk det enkleste av alt. Pust inn og ut. Det skjer helt automatisk, vi sovner trygt når vi legger oss og pusten er der som vanlig når vi våkner. Slik har det vært, men slik er det ikke lenger. Vi må lære å puste på nytt! Vi innfører nå den bevisste pusten. Den ubevisste pusten hørte 3d til.

Vi blir så ofte bedt om å være modige og ikke la oss overmanne av hjelpeløshet i denne tida. Hva angår pusten, så er dét som å si til en druknende, hold motet oppe - dette greier du! Til nå har det vært sinnet som har hatt den største utfordringa med å finne nye teknikker til å tilpasse seg det nye. Men når det gjelder kroppen og dens evne til i en fei å legge om sine 'innfødte' metoder, blir det straks verre.

Som for eksempel det å puste - det kan være litt av ei nøtt nå. Det er ikke så mange innlærte måter å puste på, enten du ligger eller står. Skal du ha en sjanse nå må du værsågod å finne originale utveier for det som tidligere bare var å trekke luft inn og slippe den ut igjen. Du må s ø k e etter den bevisste pusten. Hver enkelt må finne sin bevisste pust.

Hadde jeg vært av den lettskremte typen er det ikke meg gitt å si hvor jeg hadde vært idag. Og ikke har jeg ord til å beskrive det som skjer heller, men det holder på å avslutte meg stadig vekk. Vi skal puste bevisst - vi skal puste ny bevissthet inn i kroppen! Og vi puster ikke bevisst inn ny bevissthet ved å forholde oss i en ubevisst tilstand! Jeg vet at dette er svært viktig, men du må finne din bevisste metode.

Ingen kommentarer: