søndag 10. april 2011

Er kroppen på 'kant' med sinnet?

Jeg har i mange år VISST at det kun er en kropp, men jeg har ikke hatt ordene til å begrunne denne innsikten med. Verden er tilsynelatende full av kropper og den 'gamle' vitenskapen står sterkt med sin sannsynliggjøring som bekrefter dette. Nå ser jeg til min glede, at det kommer flere med samme vinkling som jeg har.

Her er den jeg fant idag; "There is no outside world ..." på nettstedet;
http://lightworkers.org/spiritual-channeling-ascended-masters-channel

Her er min begrunnelse så langt:

Er det mer enn en kropp i 'omløp'? Det spørs hvilket perspektiv du ser det fra. Ser du det fra sinnets perspektiv, så er det flere milliarder kropper der ute. Ser du det fra kroppens perspektiv, så er det bare én kropp! Kroppen har ingen forutsetninger som filosof og reflekterer ikke - den reagerer bare. Sinnet filosoferer og lager en teoretisk og illusorisk verden som kroppen ikke forstår noe av. Kroppen bare Er og tillater både bruk og misbruk. Den 'svarer' på misbruk med sykdom. Den forstår ikke i den forstand - den bare reagerer til den til slutt ikke har flere ressurser - da såkalt 'dør' den.

Det ytre er en illusjon, men kroppen opplever ikke illusjonen. Det er sinnet som opplever illusjonen, ikke som illusjon, men som virkelighet. Sinnet lever i dualisme og er avhengig av en kropp, men kroppen og sinnet har forskjellige premisser. Dette skaper konflikter. Sinnet er fullt av tanker og utbroderinger, mens kroppen bare Er. Vi har lært oss til å leve i dualismen og tror på sinnet, ordene og all utbroderingene forstår ikke så mye av kroppen eller kroppens behov.

Alt vi tenker og sier om de andre som vi tror er der 'ute', går rett i vår egen kropp, enten det er til det beste for den eller ikke. Kroppen reflekterer ikke, og sinnet driver sitt spill uten hensyn til kroppen og dens premisser. Sinnet er egobasert og utoverskuende. Kroppen føler seg som den eneste i sitt slag. Vi lever i en skvis mellom kropp og sinn hvor det ytre er gjenskinnet av det indre. Kanskje må vi igjennom alt dette for til slutt å forstå, og å leve kun som Bevissthet?

Ingen kommentarer: