torsdag 2. april 2015

Hjertelig takk Iliuka!

Det første Iliuka sa til meg da jeg kom på Råd og dristet meg til å snakke til dette usynlige vesenet som snakket med Leif sin stemme, det var;  "Ser den sitt Lys?" Ser den sitt lys?, jeg ble perpleks. For et spørsmål, tenkte jeg!  Jeg ble perpleks fordi jeg ikke var vant med Iliuka og hvordan en samtale med han artet seg.  Husker jeg tenkte at det kanskje ikke gikk an heller, å se sitt eget lys. I ettertid har jeg forstått mer av Iliuka sin metode for å lede folk inn på deres egne spor på jakt etter det eller den vi er i vår innerste kjerne.  Derfor blir møtene med Iliuka så givende for den enkelte.

Det blir så helt annerledes når Iliuka snakker til oss, fordi vi tenker at han ser eller vet noe vi ikke vet.  Det er jo akkurat det han gjør også, men han vet i tillegg, at det i vårt system ligger enormt mye historie samlet, vi er jo eldgamle sjeler som har levd lenge og opplevd svært mye i universet, så dette vil han formidle til oss.  Vi har jo besøkt planeten Jorda ved mange anledninger og har hatt utallige antall liv her, samt at vi har hatt liv på andre planeter også.  Når Iliuka med sitt stille nærvær får fortalt oss stadig mer, blir dette interessante og berikende samtaler for den enkelte.

Det magiske med og rundt Iliuka, er tydelig og merkbart når samtalene er i gang under Rådet.  Det er en høytidsstemning som ikke lar seg verken forklare eller gjenskape i ettertid. Det får hjernevinningene til en stakkars jordboer til å blafre, men neimen om dét er nok til å få hull på magien. Iliuka har ingen reiseveske hvor han har gjemt noe trylleri innhyllet i magi, nei, Iliuka er magien og magikeren i ett. Egentlig er det urettferdig, sett fra et høyere perspektiv å nevne dette hver for seg, men nå er jo ikke Iliuka tilhørende oss i den forstand, derfor blir det menneskevrien på alt vi fra dette perspektivet sier om fenomenet Iliuka.

Fenomenet Iliuka!  Ja, Iliuka er et fenomen for oss som vi aldri kommer til bunns i før vi også får et perspektiv på linje med selveste Iliuka. Det kinkige for oss er jo at vi ikke stiller de for oss 'store' spørsmåla fordi vi ikke greier å finne dem ennå. Vi er på gli i denne dimensjonen også nå, så omsider får vi nok hilse på våre egne mest betydningsfulle spørsmål, men inntil det skjer så er det anstrengende nok for oss nå å holde så noenlunde tritt slik det er. Iliuka har vekket ei ganske stor gruppe etter hvert og bare det skulle tilsi at Lyset er slått på i et relativt stort omfang takket være Iliuka og hans spørsmål til oss.

Kjærligste hilsener fra Tukáte, 
som plutselig kom i tanker om 
at nå skulle Iliuka få en hilsen 
og stor TAKK.

Ingen kommentarer: