lørdag 12. mars 2016

Pst! Det Nye Livet står på Dørstokken!

Det er så mye å skrive om!  Det er så vanskelig å bestemme seg - skal jeg skrive om det eller det eller det? Det sitter sikkert en usynlig liten rakker på skuldra - den har stor innflytelse og dirigerer hverdagen rundt seg 'en masse'.

Hvis jeg lytter til noe på radio eller i TV, så er det sjelden programmene har den forankringen som de har hatt. Nå ler sikkert skulderdingsen eller den rokkevillige rakkeren igjen!  Jeg slipper alle tråder jeg har holdt i - nå skal vi ligge på været en stund.

Rakkeren rokker bare videre, men i radioen avsluttes det programmet akkurat når jeg har bestemt meg for å følge det.  De er ved avslutninga plutselig, til tross for at jeg har fulgt med hele tida!  Hva er dette da, tenker jeg?

Det er NYTT visker rakkeren på skuldra!  Det er det Nye Livet som kommer - åpne døra! Jeg er interessert i det som kommer, men jeg vet ikke hva jeg skal kalle det som skjer nå om dagen - det finnes ikke noe å sammenlikne med!

Jeg får trøste meg med filosofens ord "alt flyter". Takker filosofen Heraklit for hans kloke ord og formulering.  Han så at det fløt også den gang, men hva var det som fløt den gangen?  Det de skulle lære som vi nå forkaster! Ingenting lever evig.

Tukáte

Ingen kommentarer: