tirsdag 5. august 2014

Midt Østen eller ...

Aldri har jeg opplevd et så aggressivt lyn som det jeg opplevde under 'uværet' som rammet oss igår  -  4. august 2014.  Det formelig gnistret iltert av det etter at det frekt og freidig var kommet inn i huset helt ubedt!  

Det tok sikte på å nå meg fortest mulig, sirklet rundt i en brøkdel eller to og slang seg rundt meg - samtidig som ildspruten sto til alle kanter. Jeg var overbevist om at min siste tid var inne, men ofret meg ikke så lett. 

Det var en nifs opplevelse hele øyeblikket, tiltross for dets korte liv. Jeg forsvant fortest til motsatt side av huset, der var det stille uten dette levenet. Det var som om dén siden ikke hørte huset til.

To sider av samme sak, men likevel så forskjellig?  Ja, det er meget mulig for nå har jeg  opplevd begge - en med og en uten.  Men en slik aggressjon som dette lysglimtet kan oppvise, er uten sidestykke.

I morgen kan vi vente mer av samme sorten - da er det igjen meldt lyn og torden. Uvær er uvær, men lyn og torden kan ikke sammenliknes.  Lyn og torden bråker, spruter ild og likner nok forøvrig mye på Midt Østen.

Tukáte

Ingen kommentarer: