mandag 9. august 2010

Hvordan komme seg ut av sinnet?

Crimson Circle.com

Spørsmålet stilles av Adamus og han svarer på det også, om litt. Mennesker har alltid hatt en hang til å ville slite, streve og gjøre seg 'fortjent' til ... Sinnet mitt lurer på om det er litt slavementalitet som henger igjen, fra alle slavelivene vi har vært igjennom. Det er ikke godt å si, men kanskje vil vi bare vise hvor flinke vi er - som barnet som rekker hendene i været og får ros. Vi begynte jo programmeringen tidlig. Struktur, orden og kontroll er for sinnet som vannet for svampen - det suges opp. Men hvem vil gå rundt med en svamp til å tenke med - det høres ikke særlig forlokkende ut. Før sinnet mitt drar meg helt ut på viddene i funderinger over dette spørsmålet, skal jeg gi svaret på hvordan vi slutter å la oss styre av sinnet (og dermed av andre). Det er vi som skal styre sinnet, ikke omvendt. Engler har ikke sinn. Aksepter at sinnet er som det er. Det er så enkelt bare å akseptere det. Er dette mye lettere sagt, enn gjort?

Adamus vil, at vi bare skal akseptere alt uten spørsmål: Absolutt aksept av Alt. Det er den jeg ER. Aksept er livets Ånde. Pust dypt et par tre ganger mens du er i aksept-modus.

Ingen kommentarer: