lørdag 20. mars 2010

Drømmer og Virkelighet

For tre år siden hadde jeg en drøm som handlet om 'denne Deg', som Adamus sier, og drømmen ser ut til å ha hatt et viktig budskap:

"30.12.2007; Jeg ligger i sengen, det er morgen, og opp trappa på utsiden av huset kommer en annen Jeg gående for å besøke den Jeg som ligger (den besøkende tror den andre er syk, men det er en misforståelse.) Den nettopp ankomne Jeg, setter seg ved sengen og vet samtidig at det er en annen Jeg som ligger i sengen. Dette er de begge innforstått med. Jeg i sengen ønsker ikke å vise at hun er frisk, for ikke å skuffe den besøkende Jeg. Derfor spiller Jeg i senga et spill for at den andre ikke skal tro hun har kommet forgjeves! Jeg er innom flere såkalte inkarnasjoner på en og samme gang denne morgenen. Mens jeg er inne i huset og har besøk av meg selv der, er jeg også et barn (4-5 år) i full lek sammen med andre barn, utenfor huset.

Og dette sier Adamus om 'denne Deg':

"For å si det på en teoretisk måte, en retorisk måte, så er det ”denne Deg” dere alltid har lengtet etter. Det er denne Deg dere alltid har ønsket skulle elske dere. Den kunne ikke elske dere fordi dere ikke ville det. Dere var ikke klare for det. Dere elsket ikke dere selv nok til å tillate noe så dyrebart som det virkelige Deg å komme inn. Dere holdt det borte, ventet på at dere skulle bli bedre, ventet på å komme over karmaen deres, ventet på å perfeksjonere dere, ventet til dere hadde lært dere å meditere skikkelig, eller be skikkelig. Det har alltid villet komme inn, og nå kan det komme."

"Men i mellomtiden, så er ikke denne Nye Energien - som er dere - noe fremtidig potensial, men den kommer fra den større bevisstheten deres, den kommer på besøk. Den Nye Energien – den virkelige Nye Energien, som er ekspansiv – kommer nå ned til denne virkeligheten, eller opp til denne virkeligheten. Den kommer for å leke med dere. Den tester dere ut. Den vil se hva dere er laget av. Som jeg sa forrige måned, så vil den vite hva som får dere til å le, hva som får dere til å gråte, hva som får dere til å føle forskjellige ting. Hvordan fungerer denne hjernen? Og den undersøker dere på en veldig kjærlig, ikke-påtrengende, medfølende måte. Og det er dere. Ikke den store, gylne engelen, ikke noe som er annerledes eller atskilt. Det er faktisk dere. Det kommer inn."

"Dere har forløst gårdagen. Det betyr ikke at dere har oppgitt identiteten deres. Identiteten deres er dere. Identiteten er Jeg Er den Jeg Er. Det er identiteten. Hva trenger dere mer enn Jeg Er? Ingenting. Absolutt ingenting."

Ingen kommentarer: