onsdag 3. februar 2010

Energologi vs Teknologi

Hjertet: Hvert øyeblikk vi har levd er fortsatt tilstede i Nået. Nået ligger i hjerterommet. Det ligger i stillheten mellom hjerteslagene. I denne stillheten eksisterer bevisstheten. I bevisstheten eksisterer hvert øyeblikk vi har levd. Dette er en verden av magnetisme. En verden av skapelse. En verden av energologi. En verden hvor din intensjon kan skape alt du trenger. En verden hvor din intensjon kan skape hva du vil. En verden av energologi skaper og omskaper det vår intensjon ønsker når vi ønsker. Dette er Sannhet. Lytt inn i stillheten mellom hjerteslagene, der ligger alle øyeblikkene du har skapt. Lytt til meldingene som ligger der.

Sinnet: En verden av teknologi skaper ved å sette sammen deler som maskiner eller menneskehender har forberedt. En verden av teknologi er avhengig av forberedte deler. Dette er sinnets måte å skape på. Tanken er et redskap skapt av sinnet. En verden av tanker, er en verden av overflødighet. Sinnet liker de støyende aspekter i livet, og kan slå av selve hjertet like lett som det slår av lyset.

1 kommentar:

Turid Tukáte Sandø sa...

Denne kommentaren kom til dette stykket - 25. juni 2012.

Hei Turid

Jeg kom over bloggen din en av de mange kveldene jeg filosoferer over Livet. Især det indre-, men også det ytre livet vi mennesker forholder oss til. Jeg ble særlig facinert av ditt innlegg fra februar 2010 hvor du oppfordrer til å lytte til meldingene som som ligger mellom våre hjerteslag, det som fyller stillheten der. Der bevisstheten eksisterer. Jeg undres stadig over teknologiens påvirkning og/eller konsekvens for oss mennesker. Hvordan kan vi vite hva som for oss er av det gode?

Du skriver videre at dette bla. .."er en verden av energologi. En verden hvor din intensjon kan skape alt du trenger". Er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener her. Må jeg være 100% bevisst på min intensjon? Hva betyr energologi? Hva bør styre min intensjon?

Noen tanker fra meg på en mandag formiddag:)

Ønsker deg en god dag.

Mvh

Kai Arne Arnesen