søndag 19. juli 2009

Maria Magdalena's møte med Mesteren

www.gyldenrose.com

Maria Magdalena sier; "Han var en lærer hvis kunnskap overgikk alt det templene kunne formidle. Han var en levende kilde til kunnskap, ikke noe som bokstaver kunne romme. Da jeg gikk han i møte, følte jeg at han på en måte var som en fremmed. Han var så annerledes, så engasjert, så brennende på en annen måte med en iver og fokus når han berettet og forsøkte å fortelle for å tenne gnisten i de han møtte. Jeg så også tristheten i øynene hans, når han møtte mennesker som ikke klarte å ta imot kunnskapen og tvilte. Fordi dette var en kunst - kunnskapen om å hente fram sjelen - kunne han gå så langt inn i sjelen til et annet menneske, at han kunne overse at dette mennesket levde i sinnet/dualiteten, og heller søkte ytre bekreftelser - og tillit - fra menneskene i den ytre verden. Jeg ble helt besatt av å følge med på hva han underviste i, sier Magdalena. Jeg noterte ned all den kunnskapen jeg fikk. En dag kom han rett bort til meg, og da han så meg inn i øynene, så jeg inn i de dypeste øyne. Han sa; "Du ser og forstår det jeg prøver å fortelle de andre. Dine øyne har vandret lenge på jorden." Han delte så sin hemmelige kunnskap om Alkymi; om forening av krefter som vekker det indre lys og tenner en kraft som strømmer gjennom menneskenes øyner, hjerter, hender og føtter. Menneskene forvandles til levende lys.

Jeg spurte; "Hvor kommer dette lyset fra? Er det en mannlig Gud?" Han svarte; "Det kommer fra en kraft og et lys som ingen mennesker fullt ut kan fatte, da dette lyset er grenseløst. Den eneste måten å erfare dette lyset som er Kilden, er å bli en del av den selv." Fra denne dag søkte jeg å bli en del av denne kraften. Som prestinne er jeg bare en del av en lang tradisjon. Men jeg kan bekrefte det flere vet, at "Ma" som i Maria, er innvielsesordet for den feminine Kristus-energien. Og selv nå 2000 år etter, ser mange mennesker på Jesus og meg som spesielle, de eneste som bærer denne kraften, som om det er galt. Det er derfor jeg er her nå og snakker i dette rom.

Ingen kommentarer: