lørdag 16. august 2014

Dagen i dag!

Nå er det en merkelig energi her på Jorda igjen. Kan ikke sette ord på den jeg nei, men kjenner hvor rar den er, det gjør jeg. Det er som om det er noe som skal holdes hemmelig enn så lenge, og så skal vi få vite - kanskje ...

Alt som før var spennende, interessant og gjorde dagene til en gla'nyhet alltid, er nå bare blitt rotet og rart.  Det er jo bare et tall eller to på et lite stykke papir vi kaller dato og så fyller følelsene på med noe som liksom hører den dagen til.  Det er så fiktivt og uten substans det hele, men på samme tid er det fast og betyr så uendelig mye alt etter hvilken dag eller dato det er og tid på året og alt det der.

Bare tenk på bursdagene for den som er liten og ikke når opp til bordkanten engang, kom ikke å si at det er bare null og niks med bursdager! Det er en svært betydningsfull dag for den som kaver for å nå denne bordkanten fra det aller laveste nivået i huset, og slik er det kansje ennå for mange, for alt jeg vet.

Men for de eller den som har nådd både bordkant og voksenliv for lengst, kan denne tida oppleves mer enn merkelig mange ganger. Idag er det en slik dag - da.

Tilsynelatende er dagen en av de fineste, spenstig som den framstår, men det avhenger av øynene som ser og hvorfor det er slik kan jeg ikke svare på - vet bare at slik er det.  Jeg synes ikke jeg kan bruke denne dagen til noe, absolutt ikke en døyt sjøl om den er både fin og til og med varm og solfylt.

Selve dagen er ikke ubrukelig i seg sjøl, men for meg er den ubrukelig - det er en vesensforskjell.  Jeg tror denne dagen skjuler noe spesielt og om det er godt eller mindre godt det avhenger av dagene som kommer etterpå nå, det tror jeg, men vet det ikke.

Da får vi vel vite det vi som ikke er istand til å se bak alt dette som ikke er noe! Illusjonen!  Hvem skulle trodd at dette året, 2014, skulle bli et slikt år som framstår som om det hører heime i et kaleidoskop.

Tukáte

Ingen kommentarer: