torsdag 18. april 2013

Dualitet og Tåke

I dag sliter jeg virkelig.  Jeg mister hele mitt gamle fotfeste, men det skjer på en forunderlig måte.  Saken er nok at det har skjedd suksessivt over lengre tid - jeg har bare ikke tatt så mye notis av det. Inne er jo gulvet, ute er marken ...   

Nå derimot, nå kan jeg ikke bare tenke på datoen idag, og så er alt klart.  Nei da, datoen idag er borte. Hvilken dag er det idag da, like mye borte.  Hvilken dag var det igår - borte ...  Jeg føler meg fullstendig ribbet.  

Er så opptatt med å mislykkes, at jeg ikke ser datoen som lyser mot meg fra skjermen.  Den står jo der!  Kanskje jeg ikke forstår at det er akkurat dette tallet jeg leter etter?  Kanskje jeg ikke begriper det heller ...  Snakk om å leve i et helt nytt og vrient NÅ.

Det gamle skal raderes ut, men har jeg skjønt dette i dybden da?  Forstår jeg hva det innebærer?  Begriper jeg hvor snauklipt og ribbet jeg kommer til å føle meg en stund nå?  

Vi må jo slippe dualiteten også.  Vi skal bort fra 3d - og der hører dualiteten til!  Ergo, vi forlater dualiteten nå.  Det merkes fysisk. Hele det gamle opplegget med 3d, faller bort.  Det er det jeg merker ettertrykkelig idag.

Jeg har bare ikke tenkt tanken, at dualitetens avreise skulle merkes så konkret.  Det må være akkurat det som skjer med meg idag.  Når jeg skriver om dette nå, så klarner alt!

Så dette er endringen fra et begrenset Jeg, til et ubegrenset Vi.  Jeg trodde ikke, at det skulle oppleves så fysisk. Det er direkte merkelig.  Dualiteten stiller seg opp og tåkelegger - en siste gang ...?

T.

Ingen kommentarer: