søndag 26. oktober 2014

Utvikling og Nye begynnelser!

Vi skaper den nye virkeligheten. Vi hever bevisstheten om vår egen evne til å generere flere opplevelser uten begrensende energi. Dette er en radikal måte å forholde seg til livet på, får vi vite, og jeg er forøvrig helt enig i det. Jeg vil ikke si det er så lett å merke det, men håper på mer forståelse av hva det er etter hvert. Vi er noe påvirket av dualiteten ennå også og sammenlikner hvordan energien arbeidet da - og nå. 

Vi aner lite av hva vi holder på med og hvordan det videre utvikler seg, men traver trøstig videre. Byggematerialene eller byggepotensialet vårt, ligger foran oss, og den nye begynnelse kan bli hva som helst. Det er det som skaper den positive spenningen. Hva er det i oss som setter igang og skaper dette nye? Det kan vi jo lure på, uten at svaret viser seg. Jeg mangler ordene for å formulere det jeg mener å forstå.

Jeg vet bare at noe nytt er i gang, så får tida vise hva det blir til. Jeg snakker kun om det jeg mener foregår i min bevissthet - og kun der. Så jeg snakker bare for meg sjøl, og vet svært lite om hva det er som rører seg i meg også - da det er så ukjent ennå. Ta drømmene f.eks. - de er ikke slik de var i form, utførelse og innhold de heller. Det er utskifting og ny begynnelse der også. Interessant er det, men ikke lett å vite hvor vi er?

Livsprosessen driver sitt spill for å vekke opp det som skal våkne. Alt skal finne sin form og vi skal finne vår, slik sett er det et yrende liv over hele planeten nå. Vi blir kontinuerlig dusjet i de nye frekvensene, og det er godt å vite. Egoet har en tendens til å presentere oss med begrensede ideer og muligheter, men det er stikk motsatt fordi vi nå lever lengre enn tidligere. Dette er levende evolusjon og stadig nye begynnelser.

Ingen kommentarer: