søndag 8. november 2015

Den NYE tida banker på døra!

Vi sier adjø til den GAMLE - og velkommen til den NYE tida. 

Det er nesten ikke til å tro, at den Nye tida er her allerede. Den er i ferd med å åpne kofferten for å pakke ut de overmåte store forventningene som nå sprenger 3D i stykker.

Dette skrev jeg i 2010! 

3D prinsipp
Når vi skal skru inn en skrue, så må vi ha skrujern og vi må ta en del omdreininger hvor vi bruker makt med handa på skrujernet og vrir skruen rundt og presser den dermed innover i veden - dette er 3D sitt prinsipp. Men: Vi skal ikke bry oss med 3D sine hjelpemidler og prinsipper lenger. Må vi en gang likevel bruke en skrue eller noe annet, så forventer vi at det ordner seg mye lettere enn før. Og slik blir det. 

5D prinsipp
Nå kan vi derimot bare TENKE at vi skulle hatt det eller det ferdigstilt og forventer at det ordner seg - og vi bryr oss ikke mer om det, men stoler på at det ordner seg slik vi vil ha det.
                                
Når vi så begynner med det praktiske, så går det som smurt - mye lettere enn det vi er vant med fra 3D. Er det nye smerter av noen sort, tenker jeg alltid nå: Jeg er suveren, jeg trenger ikke smertene og jeg vet at de forsvinner og det gjør de. Slik er det med alt, det vi ikke trenger kan vi bare vise fra oss. 

En kropp som er 'suveren' trenger ikke lenger smerter som en påminning. Jeg blir ikke sint, for da tar jeg dem høytidelig og de får makt over meg. Jeg er bare i en modus som når jeg oppklarer for noen, at de har ringt på feil dør. Vi slipper smerten inn når vi kjenner på den og ynker oss og tror vi er dårlig. Vi har mange ganger hørt: "Ta kontrollen over ditt liv." Ja, så må vi ta kontrollen da! Hva hjelper det å bli fortalt alt, hvis vi ikke bryr oss med å eksperimentere og finne ut hvordan det skal gjøres.

Bevissthet
Det er vår oppgave og hvis vi ikke gjør det, så har vi ikke skjønt dette livet enda og må tilbake i atter et 3D-liv for å lære. Er det nødvendig å holde på slik da, når vi har en hjerne i sving som er klar til å lage både redskaper og alt annet vi trenger? Vi har en innebygd fabrikk som produserer og omsetter alle varer gratis. Vi kan snakke med alt, bilen, støvsugeren, datamaskinen osv. - absolutt alt. "Alt har bevissthet", har Iliuka sagt, ja så må vi prøve ut det da! Og det stemmer, alt har bevissthet. Vi må respektere alt rundt oss for det har bevissthet. Bruker den kanskje på en annen måte enn oss, men vi ser det bare ikke i 3D. Alt det vi tror er dødt, det har bevissthet og står til vår tjeneste hele tida. Som takk misbruker vi det.
          
Utålmodighet
Nevner litt om utålmodighet med det samme. Utålmodighet er basert i dyp frykt for stillhet. Tenk over det, og forstå det. Vi har lært om effektivitet fra vi var små. 3D er fylt av lyder og stemmer, blide eller sinte, og relatert til noe som skulle gjøres eller sies. 

Frykt
Vi fikk frykten grunnfestet og den sitter godt. Stillhet og treghet kan bli problematisk å takle. Alltid skal 3D være sosial, og det betyr at vi skal stille opp med samtaler og mye latter hele tida. Blir det stille så kribler det. Tenk på dette til det er forstått. 

Øvelse gjør Mester
Vi gjør lurt i å lage problemstillinger for oss sjøl, og besvare dem. Snakk også med kroppen og spør den til råds. Den vet. Jeg skriver ofte ned både spørsmål og svar og ser da bedre hva som blir feil-slutninger. Vi er med på denne reisen og vi kan ikke hoppe av nå.

Kun EN kropp
Denne reisen handler om EN kropp. Min kropp vet kun om en kropp - og det er min. Sinnet mitt fabler om mange milliarder kropper, men det er sinnet og det er illusjonen. Hvorfor sier indianerne: 'Jeg er en annen du'? 

Tukate

Ingen kommentarer: